Mitä jos asiakas ei nouda lähettämämme lentorahtilähetystä?

Ensinnäkin lentoyhtiö muistuttaa asiasta meitä, ja me muistutamme puolestamme omaa asiakastamme. Se, että vastaanottaja ei nouda lähetystä, on erittäin harvinaista.
Jos näin kuitenkin tapahtuu,
a) määrälentokentän terminaali tai paikallinen tulli myy lähetyksen huutokaupassa.
b) Määrälentokentän terminaali tai tulliviranomaiset hävittävät lähetyksen.
c) Joillakin lentokentillä ei ole tahoa, joka järjestää huutokauppoja tai tullivalvonnassa tapahtuvaa tavaran hävittämistä, vaan lähetys palautetaan lähettäjän kustannuksella takaisin lähtökentälle. Lähin tällainen lentokenttä on Pietari (LED).
Miksi näin pääsee tapahtumaan?
Vastaanottaja ei pysty tuontiselvittämään lähetystä puutteellisten asiakirjojen vuoksi ja antaa asian olla.Vaikka lähetystä ei pystyttäisi tuontiselvittämään,voimme lähes aina järjestää lähetyksen takaisin edullista reittiä pitkin yhteistyökumppaniemme avulla. Tähän tarvitaan kuitenkin myös vastaanottajatahon yhteistyöhalukuutta.
Toiveenamme on yleensä, että asiakkaamme antaa meille valtuudet olla vastaanottajaan yhteydessä. Näin vastaanottaja voi varmistaa, että asiakirjat ovat kunnossa (koskee erityisesti mm.Venäjän, Brasilia ja Turkin liikennettä).